ZORG

EEN ZORGBREDE SCHOOL

Bij ons krijgt elke leerling een kwaliteitsvolle begeleiding.

Dat doen wij door een basisaanbod te voorzien voor deze vier beleidsdomeinen:

-       onderwijsloopbaan

-       leren en studeren;

-       psychisch en sociaal functioneren;

-       preventieve gezondheidszorg.

Onze school voert een zorgbeleid. Dit houdt onder meer in dat we de evolutie van elk kind volgen op vlak van leren, motoriek en sociaal-emotioneel (welbevinden). Om de leerlingen goed te kunnen begeleiden houden we 3 maal per jaar (oktober, februari, juni) een zorgteam om de ontwikkeling van de leerlingen te bespreken. We kunnen immers maar bijsturen als we weten waar het kind is gekomen in de leervorderingen. Hieruit kan dan een gedifferentieerd aanbod worden gegeven aan elk kind. Elk kind wordt besproken en de ontwikkeling wordt bijgehouden in een digitaal volgsysteem. Indien nodig worden ouders hierbij betrokken om dit gedifferentieerd aanbod verder te bespreken. Zo kunnen we de aanpak op school en thuis op elkaar afstemmen.

De klasleerkracht zorgt ervoor dat de kinderen goede instructies krijgen zodat ze voldoende leren. Sommigen hebben wat meer hulp nodig en krijgen dan extra uitleg of werken langer met concreet materiaal.

Een aantal kinderen heeft op bepaalde momenten nood aan gerichte individuele begeleiding. Hiervoor overleggen we steeds met de ouders en gaan dan samen na welke aanpassingen nodig zijn. Welke maatregel aan de orde is, zal afhangen van wat je kind nodig heeft en wat wij als school kunnen organiseren. Daarbij zullen we aangeven wat je van de school kan verwachten en hoe jullie als ouders ook kunnen ondersteunen.