ZIEKTE

UW KIND IS ZIEK THUIS

Op schooldagen verwittigt u het secretariaat vóór aanvang van de lessen. Vermeld de eventuele warme maaltijd die moet geannuleerd worden!

Bij terugkeer naar school, bezorgt u de leerkracht een ziektebriefje*.
Dit mag u 4 maal per schooljaar zelf schrijven voor maximum 3 opeenvolgende dagen.
Deze briefjes kan u terugvinden achteraan in het agenda van uw kind.

Is uw kind langer dan 3 dagen ziek of heeft u geen ziektebriefjes meer over? Dan bezorgt u de leerkracht een doktersattest.

*Niet schoolplichtige kleuters hoeven de leerkracht geen attest van afwezigheid te bezorgen.

UW KIND WORDT ZIEK OP SCHOOL

Wanneer uw kind tijdens de schooluren niet meer naar behoren kan functioneren in de klas, koorts heeft,... dan wordt een ouder of een ander contactpersoon verwittigd. Deze haalt het kind zo vlug als mogelijk op via de grijze deur.

MEDICATIE

De school zal niet op eigen initiatief medicatie toedienen. Wel zullen de ouders of een andere opgegeven contactpersoon verwittigen en hen zal gevraagd worden het kind op te halen. Wanneer dit niet mogelijk is, zal de school een arts om hulp verzoeken.

In uitzonderlijke gevallen kan de ouder aan de school vragen om medicatie toe te dienen. Deze vraag moet worden bevestigd door een schriftelijk attest van de dokter dat de juiste dosering en toedieningswijze bevat. Gelieve het attest te laten invullen door de behandelende arts en af te geven aan de klastitularis. Zonder doktersattest mogen de personeelsleden geen medicatie toedienen.

Het attest kan je hieronder downloaden.